Rekono omogoča preprosto podpisovanje dokumentov

Rekono ni le dodaten korak, ki ga morate izvesti, preden se prijavite v svoj bančni uporabniški račun ali uporabniški račun drugega ponudnika, ki podpira storitve Rekono. Z družino rešitev in storitev Rekono si lahko namreč olajšate elektronsko podpisovanje dokumentov in s tem preprečite neprijetne pravne zaplete.

Odkrijte, kako lahko uporabite račun Rekono za podpisovanje dokumentov na spletu!

Elektronsko podpisovanje dokumentov

Verjetno najbolj nepoznana prednost računa Rekono je elektronsko podpisovanje dokumentov. Veliko spletnih uporabnikov namreč podpisovanju dokumentov na daljavo ne nameni dovolj pozornosti. Tako dokumente podpisujejo s pomočjo orodij, ki ne nudijo dovolj visoke ravni zanesljivosti, ali pa dokumente celo natisnejo, jih podpišejo ročno, in nato sogovorniku pošljejo sliko podpisa.

Takšne prakse so prepogoste, saj se uporabniki ne zavedajo tveganj, ki prežijo nanje. Če namreč za elektronsko podpisovanje dokumentov uporabljate zgoraj opisane metode, vaš podpis ni enakovreden lastnoročnemu podpisu in tudi nima enake pravne veljavnosti. V primeru sporov se lahko tako zgodi, da vaš podpis ne bo pravnomočen in zato ne boste imeli pravne podlage za zahtevo npr. vračila posojenega denarja ali za zahtevo po izvedbi dogovorjenih storitev.

 

Primer osebne posoje denarja

Za lažjo predstavo in predvsem za ponazoritev resnosti težave z elektronskim podpisovanjem dokumentov navajamo resničen primer. Denimo, da ste svojemu sosedu, ki ga poznate že več let in mu popolnoma zaupate, posodili 10.000 EUR, ki jih je potreboval za nakup novega stroja za svoj s.p. Ker ste bili v tem času ravno v tujini, sosed pa je posojilo potreboval takoj, ste spisali pogodbo, slednjo pa ste tako vi kot vaš sosed podpisali na enega od zgoraj omenjenih načinov.

Sosed vam je bil izjemno hvaležen, ko pa je čez nekaj mesecev napočil čas, da vam vrne izposojeni denar, tega ni storil, saj se mu vložek še ni poplačal. Nato ste več mesecev čakali, da sosed le izpolni dogovor, a tega vseeno ni storil, zato ste se odločili za tožbo. In prav tu se je zapletlo: vaš odvetnik vas je nemudoma opozoril, da obstaja zelo majhna verjetnost za uspeh, saj verodostojnosti podpisov na pogodbi ni mogoče preveriti. Tako nimate pravne podlage, po kateri bi lahko zahtevali povračilo vložka.

Rešitev za varno elektronsko podpisovanje dokumentov

Rekono ponuja rešitev za varno podpisovanje dokumentov na daljavo s kvalificiranimi ali naprednimi elektronskimi podpisi. Tako lahko dokument podpišete z rešitvijo Rekono.Sign in vaš kvalificirani elektronski podpis bo imel enako pravno veljavnost kot lastnoročni podpis. Razlog je v tem, da je treba za pridobitev kvalificiranega elektronskega podpisa v račun Rekono vnesti osebne in bančne podatke ter jih tudi potrditi. Tako lahko Rekono zagotavlja, da je podpis pristen. Če bi v zgornjem primeru dogovor podpisali s kvalificiranim elektronskim podpisom, bi bil razplet spora popolnoma drugačen.

Elektronsko podpisovanje dokumentov pri sodelovanju s podjetji

Čeprav zgornji primer nazorno pokaže pomen pristnosti elektronskega podpisa, se večina spletnih uporabnikov ne bo nikdar znašla v takšni situaciji. A to še zdaleč ne pomeni, da je pristnost podpisa pomembna samo pri osebni posoji denarja. Večina uporabnikov se s pravnimi dokumenti srečuje na drugačen način, namreč pri poslovanju s ponudniki storitev.

Kvalificiran elektronski podpis vam prihrani veliko časa, saj lahko pogodbe ali sklepe podpišete kar na daljavo. Tako lahko na primer zavarovanja sklenete kar na daljavo, podpišete anekse k zaposlitvenim pogodbam ali pristopno izjavo za odprtje investicijskega računa. V praksi to pomeni, da lahko v večini primerov, ko bi morali biti fizično na lokaciji in lastnoročno podpisati dokumente, to opravite na daljavo.

Kvalificiran elektronski podpis vam prihrani veliko časa, saj lahko pogodbe ali sklepe podpišete kar na daljavo. Tako lahko na primer zavarovanja sklenete kar na daljavo, podpišete anekse k zaposlitvenim pogodbam ali pristopno izjavo za odprtje investicijskega računa. V praksi to pomeni, da lahko v večini primerov, ko bi morali biti fizično na lokaciji in lastnoročno podpisati dokumente, to opravite na daljavo.

Še nimate računa Rekono? Sledite preprostim navodilom za registracijo računa Rekono, dvignite raven zaupanja in pridobite kvalificirano elektronsko potrdilo za elektronsko podpisovanje dokumentov.

Pogosta vprašanja

Da, vendar le v primerih, ko dokumente podpisujete z naprednim, še bolje pa s kvalificiranim elektronskim podpisom, ki ima enakovreden pravni učinek kot lastnoročni podpis.

Dokumente lahko podpisujete s pomočjo funkcionalnosti Rekono.Sign, ki je nameščena v aplikaciji Rekono OnePass. Če pa aplikacije ne uporabljate, lahko uporabite tudi namizno različico rešitve Rekono.Sign. Za prijavo potrebujete račun Rekono, za podpisovanje s kvalificiranim elektronskim podpisom pa potrebujete visoko raven zanesljivosti svoje identitete.

Da. Račun Rekono je osnova za uporabo rešitev in storitev Rekono. Ob registraciji namreč v račun vnesete osebne podatke, ki jih je mogoče preveriti, in tako pridobite nizko raven zanesljivosti svoje identitete. Če želite dokumente podpisovati s kvalificiranim elektronskim podpisom, morate raven zanesljivosti svoje identitete dvigniti na visoko raven. Na voljo so vam natančna navodila za registracijo računa Rekono in dvig ravni zanesljivosti identitete.