Navodila za uporabo računa Rekono

Če potrebujete račun Rekono za prijavo v svojo spletno banko, potrditev spletnega plačila ali pa želite varno podpisati digitalni dokument, ste na pravem mestu. Rekono namreč ponuja ekosistem storitev, ki poskrbijo za hitro in predvsem varno poslovanje na spletu.

Kaj sploh je Rekono?

Račun Rekono si lahko predstavljate kot neke vrste digitalno osebno izkaznico, s katero potrdite svojo identiteto pri poslovanju na spletu. V praksi to pomeni, da lahko tudi pri poslovanju na spletu (podpisovanju pogodb, prijavi v spletno banko, prijavi v aplikacijo) dokažete svojo identiteto in tako preprečite vdore tretjih oseb v svoj račun oz. zagovarjate pristnost svojega podpisa in svojih podatkov. Uporaba sistema Rekono tako poskrbi za hitro potrjevanje plačil, prijavo v uporabniške račune ter poslovanje po spletu.

Pomoč pri uporabi računa Rekono

Preden preberete spodnja navodila za ustvarjanje računa Rekono, je tukaj nekaj osnovnih podatkov, ki vam bodo v pomoč pri upravljanju in uporabi računa.

Račun lahko ustvari kdorkoli

Račun Rekono lahko ustvari kdorkoli, ki potrebuje dostop do uporabniških računov ponudnikov storitev, ki podpirajo sistem Rekono, ali ki želi digitalno podpisovati dokumente. Ker je račun brezplačen in njegova veljavnost ne poteče, lahko račun uporabljate za vse vrste preverjanja identitete in si tako zagotovite večjo varnost na spletu.

Vsak posameznik lahko ima samo en račun

Tako kot osebno izkaznico lahko imate tudi samo en račun Rekono, ki je vezan na vašo davčno številko in dostopa do tega računa ne smete deliti z drugimi osebami. Podobno kot svoje osebne izkaznice ne uporabljate za identifikacijo svojega podjetja ali dejavnosti, tudi računa Rekono ne morete vezati na svoje podjetje.

En račun, neomejeno dostopov

Račun Rekono lahko uporabljate za identifikacijo na različnih digitalnih kanalih in za različne priložnosti. Rekono namreč nima omejitve glede števila digitalnih podpisov ali prijav v različne bančne račune ali račune drugih ponudnikov storitev. Njegova veljavnost ne poteče, zato ga ni treba obnavljati ali podaljševati.

Navodila za registracijo računa Rekono

  • 1. korak: Registracija računa

Registracija računa je zelo preprost postopek in prvi korak pri pridobitvi spletne identitete.

  • Rekono

    Kliknite gumb Registracija.

  • Ustvari račun

    Odpre se vstopna stran Rekono, kjer kliknite gumb Ustvari račun.

  • Vnos podatkov

    Odpre se stran Registracija. V polja vpišite: elektronski naslov, geslo in številko mobilnega telefona.

  • Pogoji uporabe

    Preberite in obkljukajte, da se strinjate s pogoji uporabe. Kliknite Naprej.

  • Potrdite lastništvo e-naslova

    Odpre se stran Preverjanje e-naslova in številke mobilnega telefona. Vpišite potrditveno kodo, ki ste jo prejeli na svoj elektronski naslov. Kliknite Naprej.

  • Potrdite lastništvo telefona

    Odpre se dodatno polje, kamor vpišete enkratno SMS-kodo. Kliknite Naprej.

  • Prijava v storitev

    V oknu Izberite način prijave kliknite SMS GESLO. Odpre se nadzorna plošča Rekono, ki omogoča upravljanje računa.

  • Koda PUK

    Med prijavo se vam izpiše koda PUK. Kodo NUJNO shranite, saj jo boste potrebovali za upravljanje računa in ponastavitev gesla.

  • 2. korak: Prenos mobilne aplikacije Rekono OnePass

Mobilna aplikacija Rekono OnePass olajša preverjanje svoje identitete in vstop v uporabniške račune tretjih ponudnikov, ki podpirajo sistem Rekono (bančni račun, aplikacije, drugi uporabniški računi). Uporabniški račun v aplikaciji Rekono OnePass je vezan na vaš račun Rekono, zato je priporočljivo, da ob registraciji računa poskrbite tudi za prenos aplikacije. Pozor: pri prenosu bodite previdni, da izberete aplikacijo Rekono OnePass, saj je na trgu več aplikacij s podobnim imenom.

Prednost aplikacije je generiranje enkratnih številčnih gesel, ki jih lahko uporabljate za dvofaktorsko avtentikacijo pri vpisu v svoje zavarovane račune in tako poskrbite za dodatno raven varnosti. Podrobne podatke o namestitvi in uporabi aplikacije Rekono OnePass najdete na tej strani.

  • 3. korak: Dvignite raven zanesljivosti

Račun Rekono je sicer dober prvi korak za zagotavljanje varnosti poslovanja na spletu in za prijavo v večino uporabniških računov, ki podpirajo sistem Rekono, vendar vam bo v večjo pomoč, če dvignete raven zanesljivosti svojega računa. Osnovna registracija namreč ne omogoča podpisovanja elektronskih dokumentov s kvalificiranim elektronskim podpisom, zato morate najprej zvišati raven zanesljivosti svoje identitete.

To naredite na dva načina:

  1. Uporabite možnost registracije elektronske osebne izkaznice v mobilni aplikaciji Rekono OnePass.
  2. V postopku prijave v nadzorno ploščo uporabite postopek:
    • dvig nivoja zaupanja z registracijo elektrosnke osebne izkaznice ali izbranega digitalnega potrdila Za postopek uporabite sledečo povezavo.
    • dvig nivoja zaupanja z uporabo bančne kartice izbranih bank. Tako potrdite raven zanesljivosti svoje identitete, saj na banki vašo identiteto preverjajo tudi fizično in s tem potrdijo podatke, ki ste jih navedli v sistemu Rekono. V aplikacijo vnesite PAN številko kartice, svojo davčno številko, na katero je vezana kartica, in PIN zadevne kartice. Če takšne bančne kartice nimate, ker ste npr. komitent druge banke, lahko raven zanesljivosti identitete dvignete s pomočjo digitalnega potrdila. Za postopek uporabite sledečo povezavo.

Navodila za upravljanje nadzorne plošče

V nadzorni plošči svojega računa Rekono lahko pregledate in urejate svoj uporabniški račun, urejate prijave in dostope do osebnih podatkov.

Avtentikacija

Registrirate lahko digitalno potrdilo, dodate, spremenite ali odstranite generator enkratnih gesel Rekono OnePass in upravljate svoje mobilne telefonske številke.

Hitre nastavitve

Spremenite lahko obstoječe geslo, registrirate dodatne e-naslove, nastavite naslov za obveščanje, urejate uporabniške podatke, prilagodite moč prijavnih mehanizmov in dvignete nivo zaupanja v svojo e-identiteto.

Upravljanje prijav

Na nadzorni plošči Rekono lahko upravljate trenutne prijave, izbrišete aktivne seje in uredite dostopanje do poslanih uporabniških atributov.

Pogosta vprašanja

Račun Rekono je varna storitev za preverjanje identitete na spletu. S pomočjo storitev Rekono se lahko varno vpisujete v aplikacije in uporabniške račune, potrjujete plačila ali pa podpisujete elektronske dokumente.

Ne. Račun Rekono je namreč vezan na identiteto uporabnika in na njegovo edinstveno davčno številko, kar pomeni, da lahko ima vsak posameznik samo en račun Rekono.

Uporaba zgolj službenega e-naslova za prijavo v račun Rekono ni priporočljiva, saj račun Rekono ne poteče in ob menjavi zaposlitve lahko izgubite dostop do sistema Rekono. Seveda pa je v samem računu Rekono mogoče navesti več e-naslovov znotraj istega računa, kar lahko uredite po registraciji računa v nadzorni plošči Rekono.

Pri registraciji računa Rekono upoštevajte navodila za registracijo. Sledite zgornji povezavi in ustvarite račun tako, da vnesete vse zahtevane osebne podatke ter potrdite podatke za stik (telefonsko številko in e-naslov). Priporočeno je, da ob registraciji dvignete tudi raven zanesljivosti svoje identitete tako, da v svoj račun Rekono dodate bančno kartico banke, ki uporablja storitve Rekono, ali digitalno potrdilo.

Ne, račun Rekono registrirate samo enkrat in registracije ni treba podaljševati. Morate pa posodabljati podatke v svojem računu, če se na primer preselite ali spremenite svoje ime. Vse spremembe lahko izvedete v nadzorni plošči svojega računa Rekono. Za spremembo posameznih podatkov sledite navodilom v nadzorni plošči.