Kvalificirani elektronski žig kot odgovor na izzive umetne inteligence

Poslovnež v obleki drži zaščiten digitalni dokument z ikono zaklepanja, kar simbolizira varstvo podatkov.

Umetna inteligenca prinaša izzive, kot je ponarejanje elektronske dokumentacije, s čimer se zmanjša razlikovanje med zaupanja vrednimi in lažnimi dokumenti. Zagotavljanje izvorne pristnosti in celovitosti elektronskih  dokumentov postaja ključno za varno in zaupanja vredno elektronsko poslovanje.

Kvalificirani elektronski žigi, ki jih ponuja podjetje Rekono kot kvalificirani ponudnik storitev zaupanja, se izdajajo poslovnim subjektom, ki jih uporabljajo za zagotovitev izvora in celovitosti podatkov oz. dokumentov. Storitev ima vlogo učinkovitega varnostnega ukrepa za preprečevanje goljufij, izvedenih z dokumenti, ustvarjenimi s pomočjo umetne inteligence, saj omogoča, da pravna oseba elektronsko zapečati dokumente, kot so e-računi, pogodbe, bančni izpiski, potrdila in drugi občutljivi dokumenti, s čimer se zagotovi:

  • pristnost identitete izdajatelja ali dobavitelja elektronskega dokumenta,
  • pravna dokazljivost izvora dokumenta,
  • celovitost in nespremenljivost vsebine dokumentov po žigosanju oz. pečatenju.


Dokumentacija, opremljena s kvalificiranim elektronskim žigom, je nedvoumno povezana z avtorjem, ki jo je ustvaril. To pomeni, da se lahko kadarkoli preveri, kdo je elektronski dokument izdal in ali je bila njegova vsebina po izdaji spremenjena.

Primer iz Združenega kraljestva iz leta 2024, kjer je zaradi ponarejenih e-računov nastala škoda v višini 660.000 funtov (vir: Basware, 2024), nakazuje na resne posledice neuporabe takšnih zaščitnih ukrepov, kot so ogrožena pravna varnost, finančna stabilnost in ugled podjetij. Poročilo Two-thirds of businesses blame GenAI for fraud surge dodatno opozarja, da kar dve tretjini podjetij porast prevar pripisuje prav umetni inteligenci, kar poudarja nujnost implementacije preverljivih in varnih rešitev v elektronskem poslovanju.

Slovenija sledi trendom Evropske unije in uvaja sodobne rešitve za digitalizacijo poslovanja. Od 1. januarja 2027 bo obvezna izmenjava e-računov med vsemi poslovnimi subjekti in proračunskimi uporabniki, papirni računi pa bodo v poslovnem sektorju ukinjeni. V zakonodajnem postopku je namreč predlog Zakona o izmenjavi elektronskih računov in drugih elektronskih dokumentov (ZIERDED), ki obveznost izmenjave e-računov razširja na vse gospodarske subjekte in njihova medsebojna obligacijska razmerja ter določa, da bodo morali poslovni subjekti izdajati drugim poslovnim subjektom izključno e-račune, s čimer hkrati povečuje nadzor nad digitalno izmenjavo dokumentov.

Ključno vlogo pri tem ima prav kvalificirani elektronski žig, ki preverljivo zagotavlja celovitost in avtentičnost žigosane vsebine, kot to na primer določajo Zakon o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva ter arhivih (ZVDAGA), 84. člen Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1) in drugi predpisi, ki urejajo hrambo dokumentarnega gradiva v digitalni obliki.

Zaščitite svojo elektronsko dokumentacijo že danes in zagotovite njeno varno hrambo za prihodnost! Za več informacij nas lahko kontaktirate na info@rekono.si.

Druga obvestila

Roka, ki upravlja s svetlobno tablico v temnem okolju, obdana z digitalnimi povezavami – simbol uporabe pametne tehnologije in digitalne interakcije.
Obvestila-SL

Rekono gre v korak z velikimi

Sporočila SMS se poslavljajo, prihajajo prijaznejši mehanizmi prijave v elektronske storitve! Številni, tudi največji globalni ponudniki elektronskih storitev ugotavljajo, da

Preberi več »
Skip to content