Katero vrsto elektronskega podpisa uporabiti?

Elektronski podpisi niso vsi enaki.

Uredba eIDAS določa zahteve za napredne elektronske podpise, za napredne elektronske podpise, ustvarjene s kvalificiranim potrdilom za elektronski podpis in za kvalificirane elektronske podpise. Poleg naštetih v praksi poznamo še navadne oz. preproste elektronske podpise, ki ne izpolnjujejo zahtev za prej naštete elektronske podpise. Vsaka vrsta elektronskih podpisov zagotavlja različno raven zanesljivosti, stopnje zaupanja in pravne veljavnosti.

Funkcija naprednih in kvalificiranih elektronskih podpisov je zagotoviti zanesljivo identifikacijo podpisnika in potrditi izvirnost ter celovitost elektronsko podpisanih dokumentov.

Navadni elektronski podpis, kamor na primer uvrščamo skeniran lastnoročni podpis, kopijo podpisa, zajeto s podpisnimi tablicami, in različne oblike click to sign podpisov, je opravičljivo uporabljati kvečjemu za posle, v katerih lahko vse podpisane strani od dogovora odstopijo brez kakršnih koli posledic za podpisnike.

Kako lahko uporaba kvalificiranega elektronskega podpisa poenostavi vaše poslovanje?

Uporaba kvalificiranega elektronskega podpisa vam omogoča varno in učinkovito brezpapirno poslovanje, tako doma kot na območju celotne EU. Preprosto in pravno veljavno lahko podpišite pogodbe, nabavne, kadrovske, finančne in druge dokumente v elektronski obliki ter pospešite postopke odločanja v podjetju.

Odpiranje osebnih in poslovnih bančnih računov, sklepanje posojil, življenjskih in premoženjskih zavarovanj ter podpisovanje zavarovalnih polic lahko strankam omogočite na daljavo – kadar koli in kjer koli.

Poenostavite in avtomatizirate lahko vse, tudi najbolj zahtevne postopke ugotavljanja in potrjevanja identitete svojih strank, ne da jim bi okrnili prijazno uporabniško izkušnjo in preprost dostop do vaših spletnih in drugih elektronskih storitev. Samo elektronske podpise, ustvarjene s kvalificiranim potrdilom za elektronski podpis, lahko potrdite s kvalificirano storitvijo potrjevanja veljavnosti elektronskega podpisa!

Menite, da je kvalificirano elektronsko podpisovanje zapleteno? Presenečeni boste, kako preprosto je!

Postopek ustvarjanja kvalificiranega elektronskega podpisa se začne s pridobitvijo kvalificiranega potrdila za elektronski podpis, ki vam ga izda ponudnik kvalificirane storitve zaupanja izdajanja tovrstnih potrdil, uvrščen na nacionalni in EU zanesljivi seznam ponudnikov – npr. podjetje Rekono. Da ponudnik kvalificiranih storitev zaupanja pridobi omenjeni status, mora biti certificiran s strani akreditiranega nacionalnega organa, njegovo poslovanje pa nadzira pristojni nadzorni organ, ki je v Sloveniji Inšpektorat za informacijsko družbo.

Kvalificirano elektronsko podpisovanje je z računom Rekono PREPROSTO!

Z računom Rekono se lahko elektronsko podpišete tako ob svoji fizični prisotnosti na točki podpisovanja dokumenta v elektronski obliki, kot na daljavo. Sledite preprostim navodilom za registracijo računa Rekono na ustrezni ravni zanesljivosti in začnite z elektronskim podpisovanjem!

Podpisnik na svoji strani ne potrebuje namenske strojne in programske opreme za hrambo ključev in izvajanje podpisa, zato lahko storitev uporablja s poljubne naprave (osebni računalnik, pametni telefon ali tablica), ki ima nameščen spletni brskalnik. Tako preprosto je to.

Podpisnikova identiteta je ob vsakokratnem ustvarjanju elektronskega podpisa z uporabo računa Rekono potrjena z močno večfaktorsko avtentikacijo: z uporabniškim imenom in geslom, v kombinaciji z dodatnim mehanizmom enkratnega gesla SMS ali namenske naprave, mobilne aplikacije za enkratna gesla ali digitalnega potrdila. Vsi postopki elektronskega podpisa so izvedeni, pripadajoči podatki pa varno shranjeni na oddaljeni namenski infrastrukturi za ustvarjanje kvalificiranega elektronskega podpisa, katero kot ponudnik kvalificiranih storitev zaupanja upravlja podjetje Rekono.

Kvalificirano elektronsko podpisovanje je ekonomsko upravičeno!

Samo kvalificirani elektronski podpis ima enakovreden pravni učinek kot lastnoročni podpis! V primeru potrebe po dokazovanju identitete podpisnika in verodostojnosti elektronsko podpisanega dokumenta kvalificirano podpisan dokument sam po sebi predstavlja vse potrebno in zadostno dokazno gradivo. To ga razlikuje od ostalih vrst podpisov, kjer bi za podobno dokazovanje potrebovali še različne podporne dokumente, vloge, odobritve, postopke in potek sklepanja poslov … Dolgoročna hramba takšnega obsega dokumentov, dokaznih gradiv zagotovo ni ekonomsko upravičena v primerjavi s hrambo zgolj enega kvalificirano elektronsko podpisanega dokumenta.

In najbolj pomembno - kvalificirano elektronsko podpisovanje je za vse imetnike računa Rekono BREZPLAČNO!

Primerjalna tabela elektronskih podpisov

Lastnost e-podpisa

Navadni

Napredni

Kvalificirani

Raven varnosti

Nizka, enostaven podpis, kot je na primer podpis s prstom/pisalom na tablici

Visoka, omogoča preverjanje identitete podpisnika

Najvišja raven varnosti, ima enako pravno veljavnost kot lastnoročni podpis

Pravna veljavnost

Nizka, vsaka stranka lahko odstopi od dogovora

Visoka, zanesljivo identificira podpisnika in dokaže integriteto podatkov; v primeru spora mora stranka, ki se na podpis sklicuje, dokazati njegovo zanesljivost

Najvišja – velja kot lastnoročni podpis

Preverjanje identitete podpisnika

❌ Ni zagotovljeno

✅ Enoznačno povezan s podpisnikom

✅ ✅ Preverjeno s strani kvalificiranega ponudnika storitev zaupanja

Zaznavanje sprememb po podpisu

❌ Ne

✅ Da

✅ ✅ Da, z visoko stopnjo zanesljivosti

Uporaba

Je opravičljivo uporabljati kvečjemu za posle, v katerih lahko vse podpisane strani od dogovora odstopijo brez kakršnih koli posledic za podpisnike.

Primeren za podpisovanje pogodb, uradnih dokumentov, finančnih transakcij in drugih pravno zavezujočih aktov, kjer ni zakonske zahteve po kvalificiranem podpisu

Primeren za podpisovanje pogodb, uradnih dokumentov, finančnih transakcij in drugih pravno zavezujočih aktov, kjer se zahteva lastnoročni podpis

Druga obvestila

Obvestila-SL

Rekono gre v korak z velikimi

Sporočila SMS se poslavljajo, prihajajo prijaznejši mehanizmi prijave v elektronske storitve! Številni, tudi največji globalni ponudniki elektronskih storitev ugotavljajo, da

Preberi več »
Skip to content