Pogosto zastavljena vprašanja

Za vas smo na enem mestu zbrali vsa pogosto zastavljena vprašanja. Če svojega odgovora ne najdete, nam pišite na support@rekono.si.

Splošno

Rekono je rešitev za zanesljivo preverjanje identitete s prijaznim uporabniškim vmesnikom ter za varno dostopanje do aplikacij kjerkoli in kadarkoli.

V preteklosti je vsaka stran na internetu, vsaka spletna trgovina in banka sama upravljala uporabniške podatke:

  • - uporabniško ime in geslo
  • - e-naslov
  • - fizični naslov
  • - številko kreditne kartice
  • - davčno številko

To se je izkazalo kot zelo problematično, saj je uporabnik puščal svoje podatke po vsem spletu, hkrati pa tudi spletne strani niso bile prepričane v pravilnost podatkov, ki jih je uporabnik vtipkal.

Spletne strani so tudi s težavo varovale uporabniške podatke - velikokrat se je zgodilo, da so hekerji ukradli uporabniške podatke slabo varovani spletni strani. Zato se je tudi zakonodaja zaostrila in le malo spletnih strani je popolnoma skladnih z njo.

Rekono poskrbi za to težavo, saj uporabnik vtipka svoje podatke le v sistemu Rekonu, vse spletne aplikacije, ki uporabljajo Rekono, pa so lahko prepričane v istovetnost podatkov. Ker je Rekono namenski produkt, katerega osnovna naloga je varovanje, preverjanje, posredovanje, zagotavljanje skladnosti z zakonodajo, so vaši podatki v Rekonu varni.

S pomočjo računa Rekono ustvarite verodostojno elektronsko identiteto, ki je preverjena v več registrih in zaupanja vrednih virih podatkov, skladno z uredbo EIDAS in lokalno zakonodajo. Račun Rekono vam prihrani čas, saj lahko z njim varno dostopate do aplikacij kjerkoli in kadarkoli, tudi na mobilnih napravah, ponudniki storitev pa so lahko prepričani v vašo istovetnost in vedo, kdo se prijavlja v njihove aplikacije/storitve.

Račun Rekono lahko uporabljate za dostop do spletnih aplikacij, spletnih trgovin, bančnih aplikacij in storitev, vključenih v sistem Rekono.

PayPal varuje številko kreditne kartice, ki je uporabniku tako ni treba puščati vsenaokoli po spletu. To je vsekakor dobro. Rekono pa varuje in preverja osebne podatke. Uporabnik v sistemu Rekono ne more imeti lažnih podatkov, saj so ti preverjeni. Tako so spletne aplikacije, ki uporabljajo Rekono, prepričane v istovetnost uporabnika. Vez zaupanja je vzpostavljena.

Rekono se je zgledoval tudi po izkušnjah, pridobljenih z uporabniki digitalnih potrdil. Uporabniki načeloma digitalnim potrdilom zaupajo, ker je malo zlorab. Hkrati pa jih jezi njihova zahtevna uporaba, še posebej na mobilnih telefonih.

Rekono zagotavlja enako raven varnosti s precej boljšo uporabniško izkušnjo. Hkrati Rekono deluje na vseh napravah, ki jih uporabnik ima, ne le na tistih z nameščenim digitalnim potrdilom.

V okviru storitve Rekono se z uporabo močnih kriptografskih algoritmov in strojnih varnostnih modulov (Hardware Security Module) zagotavlja varnost podatkov, kot so uporabniška gesla in enkratne kode. Vsi varnostno občutljivi podatki so tako varovani s kriptografskimi algoritmi, kot so zgoščevalne funkcije (SHA-256 ali močnejši), HMAC (zgoščevalna funkcija overjena s simetričnim ključem dolžine 256 bitov) in šifriranje z uporabo simetričnih ključev AES 256. Vse operacije s kriptografskimi ključi se izvajajo v strojnih varnostnih modulih.

Registracija računa

Za registracijo računa Rekono potrebujete le e-naslov in mobilni telefon. Med postopkom registracije lahko dodate kvalificirano digitalno potrdilo in vnesete osebne podatke.

Če kode za potrditev lastništva e-naslova niste prejeli v petih minutah po poslani zahtevi, preverite, ali ste vnesli pravilen e-naslov in preverite "neželeno" pošto. Pojdite na prejšnji korak in še enkrat vnesite vse potrebne podatke za začetek registracije.

Če kode za potrditev lastništva številke mobilnega telefona niste prejeli v petih minutah in se nahajate na območju EU, preverite, ali ste vnesli pravilno telefonsko številko, tako da ponovite prejšnji korak začetka registracije. Če SMS ne prispe v 20-ih minutah, obvestite Rekono podporo na support@rekono.si

Storitev Rekono zaradi zahtev GDPR ne omogoča registracije novega uporabniškega računa brez potrditve lastništva številke mobilnega telefona. Pri podjetju Rekono se zavedamo pomena varnosti in zasebnosti. Mobilni telefon je ključni element za zagotavljanje dodatnega preverjanja pri prijavi v izbrane storitve.

Rekono se uporablja kot spletna osebna izkaznica, zato se za izkazovanje identitete ter visoko stopnjo verodostojnosti uporablja le en račun z dodanimi osebnimi podatki. Čeprav omogočamo registracijo več računov na eno telefonsko številko, dovoljujemo uporabo le enega "preverjenega" računa z istimi osebnimi podatki.

Rekono podpira "navadna" digitalna potrdila in potrdila na pametni kartici kvalificiranih izdajateljev. Kvalificirana digitalna potrdila v Sloveniji izdaja pet overiteljev: Ministrstvo za javno upravo - SIGEN-CA, Pošta Slovenije d.o.o. - Pošta®CA, Nova Ljubljanska banka d.d. - AC NLB, Halcom d.d. - Halcom CA in Ministerstvo za obrambo republike Slovenije - SIMoD-PKI. Uporabite digitalno potrdilo kvalificiranega izdajatelja in vnesite osebne podatke, ki se ujemajo s tistimi na digitalnem potrdilu.

Račun Rekono omogoča registracijo več e-naslovov znotraj istega računa. Poleg službenih e-naslovov vedno registrirajte še zasebni e-naslov, ki je označen kot naslov za obveščanje, saj je za vse spremembe potreben dostop do tega naslova. Pri prijavi lahko kot uporabniško ime navedete vse e-naslove, povezane z vašim računom.

Za registracijo lahko uporabite tudi predplačniško številko mobilnega telefona. Pomembno je le, da imate edino vi dostop do SMS sporočil, kamor boste prejemali enkratna gesla.

Pozabljeno geslo

Za ponastavitev pozabljenega gesla se postavite na želeno storitev, zaščiteno z avtentikacijo Rekono, in kliknite povezavo ''Pozabljeno geslo'' v prijavnem oknu.

Za ponastavitev gesla morate potrditi lastništvo svojega e-naslova, na katerega boste prejeli enkratno šestmestno kodo. Po uspešnem vnosu novega gesla potrdite lastništvo računa z registriranim prijavnim mehanizmom, ki ima najvišji nivo zaščite (SMS, OTP, ...). Postopek lahko začnete s klikom povezave ''Pozabljeno geslo'' v prijavnem oknu Rekono.

Kliknite pozabljeno geslo, vpišite e-naslov, za katerega želite vzpostaviti novo geslo, in kliknite "Naprej". Na e-naslov boste prejeli kodo, ki jo vnesete v polje v novem oknu. Kliknite "Naprej". V naslednjem koraku vtipkajte dvakrat novo geslo, ki mora biti dolgo vsaj osem znakov in mora vsebovati vsaj eno veliko črko, vsaj eno številko, male znake in vsaj en poseben znak. V zadnjem koraku izberite SMS in vpišite kodo, ki jo prejmete na telefon. Na e-naslov boste prejeli obvestilo o uspešno vzpostavljenem novem geslu.

Če potrditvene kode po več kot petih minutah ne prejmete, preverite, ali imate res registriran račun Rekono s tem e-naslovom. Če niste prepričani, da ste vnesli pravilen e-naslov, ponovite postopek.

Če nimate dostopa do zahtevanega mehanizma, ustvarite nov račun Rekono. V kolikor ste bili lastnik računa z vnesenimi osebnimi podatki in davčno številko, obvestite podporo na support@rekono.si.

Samo vi imate nadzor nad svojim geslom, zato ga center za pomoč uporabnikom ne more ponastaviti. Pri Rekonu je varnost na prvem mestu. Omogočen dostop do ročne zamenjave gesel lahko resno ogrozi varnost uporabnikov, zato skrbimo, da ste zavarovani z vsemi znanimi načini varovanja osebnih podatkov.

Upravljanje računa

Račun Rekono lahko upravljate v nadzorni plošči Rekono.

Osebni podatki se preverjajo v več registrih in zaupanja vrednih virih podatkov, skladno z uredbo EIDAS in lokalno zakonodajo. Podatki, ki se preverjajo, so: ime, priimek, davčna številka, datum rojstva. Če se podatki, ki ste jih vnesli, ne ujemajo s pravimi podatki, je ragistracija zavrnjena.

Če menite, da so bili vaši podatki zlorabljeni ali ste bili tarča napada, nam to nemudoma sporočite na support@rekono.si. V poslanem sporočilu nam posredujte vse informacije v zvezi z zlorabo, saj bomo le tako lahko primerno ukrepali.

Žal nam je, da vam naš produkt ne ustreza.

Če imate kakšno vprašanje, smo Vam na voljo na poštnem naslovu support@rekono.si. Želimo vam pomagati pri reševanju težav s storitvijo Rekono, zato smo odprti tudi za vaše predloge glede izboljšav in boljše uporabniške izkušnje. Pri tem pa je varnost na prvem mestu.

Račun Rekono lahko dezaktivirate, če se prijavite v nadzorno ploščo. V levem meniju kliknite ''Hitre nastavitve'' in se z miško pomaknite na dno strani, kjer se možnost izbrisa računa pojavi s klikom povezave 'Prikaži več možnosti'.

Račun Rekono omogoča registracijo več e-naslovov znotraj istega računa. Poleg službenih e-naslovov vedno registrirajte še zasebni e-naslov, ki je označen kot naslov za obveščanje, saj je za vse spremembe potreben dostop do tega naslova. Pri prijavi lahko kot uporabniško ime navedete vse e-naslove, povezane z vašim računom.

Digitalno potrdilo že imate v brskalniku, s katerim ste ga prevzeli. Če potrdila nimate, se obrnite na izdajatelja digitalnih potrdil.

Digitalna potrdila lahko vidite na naši spletni strani v nadzorni plošči → prijava → digitalno potrdilo.

Pogoste težave

Odgovori na pogoste težave pri uporabi

Pogosto se zgodi, da ob prijavi izberemo napačen certifikat in zato ne moremo nadaljevati z delom oz. je prijava neuspešna. Edina rešitev je, da zapremo vse brskalnike in se ponvno prijavimo.

Če enkratnega gesla niste prejeli v petih minutah in se nahajate na območju EU, preverite, ali vaš telefon sprejema ostala sporočila in nato ponovite prijavo. Če SMS ne prispe v 20-ih minutah, obvestite Rekono podporo na support@rekono.si

Prosimo, preverite točnost ure na svojem telefonu, saj se števila generirajo na podlagi časa, ki mora biti usklajen z našimi strežniki.

odo vam pošlje vaš končni ponudnik storitve po elektronski pošti. Pokličite podporo ali pa jim pošljete elektronsko sporočilo ter jih zaprosite, da vam jo ponovno pošljejo.

Žal vam ne moremo zamenjati telefonske številke. Lahko pa vam račun blokiramo (dezaktiviramo), vi pa si ustvarite novega. Ko boste imeli nov račun Rekono, končnemu ponudniku sporočite, da vam pošlje navodila za ponovno vzpostavitev povezave med rekono računom in storitvijo.

Hkrati vam predlagamo, da ko boste imeli nov račun Rekono, na račun registrirajte še dodatno telefonsko številko in/ali digitalno potrdilo. Tako boste ob zamenjavi/ukinitvi telefonske številke lahko ponastavili geslo z uporabo rezervnega prijavnega mehanizma. Račun Rekono lahko upravljate na povezavi https://idp.rekono.si/IdP-RM-Front/protected/account.htm

Stari račun blokiramo, saj brez blokade ne boste mogli uporabiti obstoječega e-naslova v novem računu.

Prijava traja predolgo, če od trenutka, ko ste vtipkali URL, do trenutka, ko ste končali prijavo, preteče več kot 5 minut.

Do aplikacije dostopajte prek URL-ja in pazite, da postopek na prijavni strani Rekono speljete v manj kot 5 minutah. Prijava bo v tem primeru uspešna.

Prijava boneuspešna, če preteče več kot 5 min od začetka prijave.

Če se želite ponovno prijaviti, vtipkajte URL aplikacije in se na prijavni strani vpišite v Rekono.

Določene aplikacije zahtevajo, da ob prvi prijavi povežete svoj račun Rekono z računom ponudnika storitve.

Referenčno kodo vam bo posredoval končni ponudnik po elektronski pošti. Poglejte v svoj poštni predal in v drugo polje (Referenčna koda) vpišite kodo, ki ste jo prejeli v e-poštni predal.